۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۵۸۱۹۵۱
گزارش رسا از روحانی جهادگر در خراسان جنوبی؛

تلاشی که بوی جهاد می‌دهد | حکایت ۲۲ سال تبلیغ

«حجت الاسلام حسین فلسفی»، امام جمعه شهر مود سالیان زیادی صرف نظر ار مقام و جایگاه خود به کشاورزی مشغول بوده و برای تامین نیازهای اساسی زندگی‌اش تلاش جهادی می‌کند و تکیه کردن بر اقتصاد و توان داخلی را بالاترین جهاد می داند.
تبلیغ در مناطق محروم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، اوایل که آغاز کرد از سال‌ها تلاش در کار کشاورزی برایم گفت، حرفایش بوی نشاط می‌داد و سخنانی که کلمه به کلمه زنجیروار بیان می‌شدند، شادابی درونش را جلوه می‌دادند.

خود را «حجت الاسلام حسین فلسفی»، امام جمعه شهر مود، معرفی می‌کند اما در واقع یک قهرمان است، کسی که از سالیان گذشته، صرف نظر از مقام و جایگاه خود به کشاورزی مشغول بوده و برای تامین نیازهای اساسی زندگی‌اش مانند گوشت، شیر، ماست، تخم‌مرغ و مرغ تلاش می‌کند.

او کار جهادی را تنها در خدمت به محرومان، احداث حسینیه و یا مرمت قنات نمی‌داند بلکه معتقد است در شرایط روز دنیا که دشمن با استفاده از جنگ اقتصادی و فرهنگی برای براندازی اسلام وارد میدان شده، تکیه کردن بر اقتصاد و توان داخلی نیز بالاترین جهاد است.

خستگی نیز برایش معنایی ندارد، علی‌رغم این که ساعت‌های زیادی را در برگزاری جلسات با مردم و مسؤولان به سر می‌برد اما کار کشاورزی را کنار نمی‌گذارد؛ ساعت 3 بعدازظهر که می‌شود بیل به دست گرفته و راهی باغ و اراضی کشاورزی‌اش می‌شود.

عناب، خربزه، هندوانه، زرشک و پسته از جمله محصولاتی است که این روحانی سالانه به عمل می‌آورد؛ از دردهای شبانه دستان و پاها که یادگاری از بیل کشاورزی به جا می‌ماند، عِبایی ندارد و همپای سایر کشاورزان مود قدم بر می‌دارد.

پرورش مرغ و خروس نیز از دیگر فعالیت‌هایی بوده که این امام جمعه را به نمونه الگوی موفق نزدیک‌تر می‌کند.

ساعتی را در پای صحبت‌هایش می‌نشینم تا از سختی‌ها و شیرینی‌های کار سخن بگوید.

حکایت 22 سال تبلیغ

حجت الاسلام حسین فلسفی، امام جمعه مود در گفت‌وگو با خبرگزاری رسا می‌گوید: در سال 74 وارد حوزه علمیه رضویه شدم و در همان سال در معیت یکی از طلاب جهت تبلیغ به یکی از روستاهای بیرجند عزیمت کردم.

حجت الاسلام فلسفی با بیان اینکه در تابستان سال سوم به لباس مقدس روحانیت ملبس شدم، افزود: به مدت دو سال امام جماعت مسجد امام علی(ع) خیابان ظفر بیرجند را به عهده گرفته و سپس طی سال 78 تا 81 امام جماعت مسجد الغدیر را پذیرفتم.

وی اظهار کرد: طی این مدت برنامه‌های مختلف فرهنگی، کلاس‌های آموزشی قرآن و احکام و مسابقات مختلف در بین نمازگزاران این مسجد برگزار می‌کردم به گونه‌ای که ظرف این سه سال مسجدالغدیر جزء مساجد نمونه استان شد.

امام جمعه مود با اشاره به دیگر فعالیت‌هایش بیان کرد: در این مدت در کنار تحصیل امر تبلیغ را هم دنبال کرده که در مناسبت‌ها به ویژه ماه محرم، روزانه بیش از 10 مجلس خانگی را اداره می‌کردم.

حجت الاسلام فلسفی گفت: پس از این مدت به توصیه یکی از دوستان جهت ادامه تحصیل به قم مشرف شدم و در کنار دروس حوزه در رشته  تخصصی مبلغ شرکت کردم که سه سال و نیم جزو طلاب موفق با معدل بالای ۱۸مفتخر شدم که ثمره آن تشویق و اعزام به مکه معظمه بود.

وقتی امام جمعه، کشاورز می‌شود

وی با بیان اینکه اکنون در این جایگاه با برگزاری نماز جمعه به مردم خدمت می‌کنم، عنوان کرد: از ابتدای کودکی به انجام کارهای کشاورزی و دامپروری نیز علاقه داشته‌ام بنابراین در کنار مسؤولیت خود، به این امور هم می‌پردازم.

امام جمعه مود ادامه داد: اگر چه انجام کارهای کشاورزی سخت و گاهی مواقع جان فرسا بوده اما استفاده از دسترنج و تلاش چندین ماهه، لذتی شیرین دارد.

حجت الاسلام فلسفی با بیان اینکه کشاورزی در فرهنگ اهل بیت(ع) از اهمیت بسیار برخوردار است، گفت: این کار نه تنها در کلمات آن بزرگان مورد بیشترین تاکید قرار گرفته، بلکه اکثر پیامبران الهی، پیشوایان معصوم و بندگان صالح عملا به این کار پرداخته و به آن افتخار کرده‌اند.

وی بیان کرد: اهمیت و ارزش دادن به کشاورزی در فرهنگ غنی اسلام تا آنجا پیش رفته که ذات مقدس باری تعالی در قرآن خودش را کشاورز معرفی کرده، خطاب به مردم می‌فرماید:«افرایتم ما تحرثون. ءانتم تزرعونه‌ ام نحن الزارعون».

جایگاه کشاورزی در روایات

امام جمعه مود با اشاره به روایات قرآنی پیرامون اهمیت کار افزود: روایتی است که می‌فرماید: «مَنْ أَکلَ مِنْ کدِّ یدِهِ مَرَّ عَلَی الصِّرَاطِ کالْبَرْقِ الْخَاطِفِ» کسی اگر با دست خودش کار بکند روز قیامت از صراط مانند برق عبور می‌کند، یعنی معطلی در قیامت ندارد.

حجت الاسلام فلسفی با اشاره به بیانات رهبری پیرامون اهمیت کار کشاورزی، بیان کرد: بنا به فرمایشات این رهبر فرزانه، لفظ «جهاد» در ابتدای اسم وزارت جهاد کشاورزی معنا دارد، یعنی کار باید با روحیه جهادی صورت بگیرد.

وی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب خطاب به کشاورزان بیان می‌کنند: «من به شما کشاورزان عزیز عرض می‌کنم که این کار را به عنوان یک کار سازنده، اثرگذار و یک کار مقدس دنبال کنید، ان شاءالله سیاست‌های مسؤولان هم به کمک شما بیاید و تولید کشاورزی، اقتصادی، سودآور و تشویق کننده برای سرمایه‌گذاری شود و در سایه این تحرک عظیم، مردم احساس را حتی کنند و از لحاظ غذا احساس امنیت کنند و کشور بتواند کار خودش را انجام دهد.»

امام جمعه مود ادامه داد: باید در راستای اجرایی کردن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی همه ما تلاش کنیم./9314/پ201/ب1

ارسال نظرات